TFM (Thermo Fysische Methode) in de TFM-cabines bij Mooi4me in Grave

TFM (Thermo Fysische Methode)

Mogelijkheden van TFM

De TFM methode wordt gebruikt om naast een aanzienlijk gewichtsverlies op een prettige manier figuurverbetering te krijgen. Veel mensen die niet in een sportschool wensen te trainen vinden deze manier van bewegen erg prettig. Aangezien deze beweging plaatsvindt in verwarmde cabines, is deze ook heel geschikt voor mensen met spierproblemen, zoals reumatische aandoeningen of fibromyalgie.

TFM-cabine die gebruikt wordt voor de Thermo Fysische Methode (TFM).TFM staat voor Thermo fysische Methode. Deze bestaat uit een groot aantal oefeningen voor benen, billen en buik. Deze worden uitgevoerd in een soort van cabine, gemaakt van plexiglas. Hierin hangt een infrarood kachel, die de cabine opwarmt. De cabine kan middels een klep aan de voorkant open en gesloten worden, zodat de warmte in de cabine blijft hangen.


Vervolgens worden hierin de bewegingen uitgevoerd. Het is een actieve bewegingstherapie. In de door infrarood lampen verwarmde cabine voert u liggend een doelgericht (figuurcorrectie) en medisch verantwoord oefenprogramma uit. Dit programma wordt afgestemd op gewicht, conditie, gezondheid en leeftijd. Rug en gewrichten worden ontzien doordat de oefeningen liggend worden uitgevoerd. Na verloop van tijd kunnen de oefeningen licht worden verzwaard; er zijn namelijk verschillende intensiteitniveaus. Hierdoor blijft het resultaat optimaal. Uw conditie blijft op peil en uw figuur handhaaft het behaalde resultaat als u de cabine blijft gebruiken. De warme infraroodstraling werkt diep in op de spieren, voorkomt daarmee spierpijn en stimuleert de doorbloeding. Hierdoor wordt de afbraak van vetreserves geactiveerd.

U kunt het sporten in de cabine combineren met een voedingsadvies, zodat u ook het gewenste gewicht kunt bereiken. Hieronder vindt u de diverse combinaties.


Voordat u gaat beginnen, vindt er altijd een intake plaats. Deze is gratis en vrijblijvend.
Twijfelt u of dit iets voor u is, dan kunt u ook altijd een afspraak maken voor een gratis proefles.


Nieuws



Kant- en klaarmaaltijden (door Els van den Hoven)

Wanneer je weinig tijd hebt om eten te koken gaan we vaak snacken. Veel snacken en het onregelmatige eten, veroorzaken heel snel gewichtstoename.
Op het snacken wil ik deze keer wat dieper ingaan. Met name het gebruik van de snacks in de friettent en/of de kant en klaar maaltijden,die je kan gebruiken.

Veel van het snacken gebeurd in de friettent, maar wat kan ik daar nu eigenlijk eten? Deze vraag is eigenlijk heel simpel. Omdat alles gefrituurd wordt en de snacks van zichzelf ook veel vet (met name verzadigd vet) bevatten is er zeer weinig wat je zou kunnen eten. Een klein frietje met mayonaise en een frikandel speciaal leveren samen al gauw meer dan 800 kcal, dat is bijna 10 sneetjes brood!
Voor de duidelijkheid vindt je hieronder een overzicht:

Snackbarlijst:
- Kipnugget: 45 kcal
- Bitterbal: 45 kcal
- Knakworst: 60 kcal
- Vietnamese loempia: 120 kcal
- Kipcorn: 150 kcal
- Kroket: 160 kcal
- Fricandel: 210 kcal
- Bamibal: 230 kcal
- Nasibal: 260 kcal
- Loempia: 270 kcal
- Sate kip met saus: 280 kcal
- Worstenbroodje: 300 kcal
- Saucijzenbroodje: 340 kcal
- Sate varken met saus: 340 kcal
- Broodje hamburger: 380 kcal
- Frietje (150 gr): 400 kcal

Daarnaast kennen we tegenwoordig veel kant- en klaarmaaltijden. Ook hierin zitten enorme verschillen. Een gemiddelde maaltijd mag ongeveer 500-600 kcal bevatten (als je tenminste op je lijn let). Daarnaast moet hij ook de juiste samenstelling hebben in de vorm van aardappelen of een vervanging, groenten en vlees, vis of een vervanging.
In veel kant- en klaarmaaltijden is de samenstelling niet goed. Daarnaast worden er ook teveel zout en andere stoffen aan toegevoegd. Datzelfde geldt voor veel snackbars waar je tegenwoordig kant- en klaarmaaltijden kunt kopen. Natuurlijk kun je ze ook via de supermarkt in huis halen.

Om ook hierin wat duidelijkheid te scheppen vind je hieronder een overzichtje met een grove beoordeling.

Kant- en klaarmaaltijdenlijst:
- Pizzabroodje: 220 kcal (incomplete maaltijd)
- Broodje bapao varken/ kip: 300 kcal (incomplete maaltijd)
- Grote loempia: 300 kcal (incomplete maaltijd)
- Kookstart 2 pers (rijst of pasta toevoegen): 300 kcal (prima maaltijd)
- Iglo Hollandse maaltijden (diepvries): 380 kcal (prima maaltijd)
- AH stoommaaltijden: 450 kcal (prima maaltijd)
- Kookstart 1-persoons: 500 kcal (goede maaltijd)
- AH Mihoenmaaltijd: 500 kcal (goede maaltijd)
- AH Pastaschotel met vis: 500 kcal (goede maaltijd)
- AH Macaroni: 500 kcal (redelijke maaltijd)
- Uitsmijter met 2 gebakken eieren ham: 531 kcal (redelijke maaltijd)
- Uitsmijter met 2 gebakken eieren kaas: 557 kcal (redelijke maaltijd)
- AH Stamppot maaltijden met worst: 650 kcal (redelijke maaltijd)
- AH bami-/ nasimaaltijden: 700kcal (calorierijk)
- Houtovenpizza's: 700 kcal (calorierijk)
- Iglo pizza picanta etc.: 750 kcal (calorierijk)
- AH Pastaschotel tortellini: 800 kcal (vetrijke maaltijd)
- Oetker Big American Pizza: 850 kcal (vetrijke maaltijd)
- Pizza shoarma: 950 kcal (vetrijke maaltijd)

Misschien dat deze lijstjes je kunnen helpen om keuzes te maken. Ook als je met de lijn bezig bent kun je gewoon meedoen, alleen niet altijd en overal. Maak keuzes! En tot slot, vergeet niet te genieten.